Follow Us @soratemplates

Friday, November 18, 2011

Vitamin E: Tips untuk kekal cantik dan sihat.

Hari ni Adaa nk share sikit tips yang berkaitan dengan vitamin E ni..mmg bnyk khasiat vit E ni kalau tak takde lah semua pencuci muka, product kecantikan nak bubuh vitamin E ni  kan..susah ke nk dapatkan vitamin E ni? taklah susah..hari2 kita mkn rasanya sbb vitamin E ni ada dalam minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Vitamin E juga boleh didapati daripada beras perang, makanan daripada jagung,  telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum. 



Apa kaitan vitamin E dengan kecantikan dan kesihatan ni? banyak kaitan nye..tapi untuk hari ni Adaa share 4 dulu ye..

1. Menyembuhkan luka.

Vitamin E dapat meredakan dan menyembuhkan luka bakar atau luka potong kecil.
Caranya mudah, lubangi satu kapsul suplemen vitamin E dengan jarum. Kemudian pencet kapsul tersebut agar cairannya keluar dan oleskan pada luka.
2. Anti penuaan (anti aging).

Vitamin E sangat baik digunakan sebagai agen anti penuaan. Vitamin E membuat kulit terlihat sehat dan lentur.
Anda dapat menambahkan suplemen vitamin E pada pelembab atau membeli pelembab yang sudah mengandung vitamin E.
Vitamin E juga dapat mengurangi garis-garis halus dan keriput pada wajah.

3. Mengurangi kram akibat menstruasi.

Vitamin E dapat digunakan untuk meredakan kram pada saat menstruasi. Ambil kapsul suplemen vitamin E 1-2 kali setiap hari sekitar dua minggu sebelum siklus menstruasi.

4. Mencegah kulit terbakar matahari.
Vitamin E dapat berfungsi untuk mencegah terbakarnya kulit akibat paparan sinar matahari.

cukuplah 4 ni dulu kan..(takleh nk tulis panjng2, anak kaco hehe)

Sekiranya kita dapat memastikan diet harian kita mengandungi vitamin E yang cukup, maka takde masalah kan..tapi zaman kesibukan dan kegilaan kerja ni, rasanya makan pon tak sempat, apatah lagi nak cari yang berkhasiat, lengkap dengan zat dan nutrien yang diperlukan..jadi bagi Adaa, Adaa amalkan Vitamin E Shaklee..


 Apa bezanya vitamin E shaklee dengan yang lain dipasaran? Bezanya, Vitamin E Shaklee dilengkapi dengan selenium, original lagi. 

One softgel capsule provides:
  • 400 IU of naturally sourced vitamin E
  • 10 mcg of selenium to complement the activity of vitamin E
Ramai orang kata vitamin E ni mahal..mahal ke? Labur duit sikit tapi berganda2 berbaloinye dik nun oiii..Jika anda mahukan harga ISTIMEWA bulan ini, pm Adaa ok? Harga terbaik untuk anda..sesiapa yang kata mahal tuh, ha ni ade discount, apa lagi..nk tunggu lain masa mmg susah dah..rebut cepat!

Mahu mencuba vitamin Shaklee? Nak tahu apa yang sesuai dengan budget anda? Boleh emailkan adaanoor@ymail.com atau sms kan kepada saya 017-9329859 untuk pesanan dan consultasi percuma serta promosi terkini. Pelanggan MyInspiration juga layak untuk menerima mysteri free  gift, jadual makan, tips eksklusif dan menyertai group tertutup kami di FB untuk mendapatkan konsultasi berterusan.

No comments:

Post a Comment