Follow Us @soratemplates

Tuesday, November 8, 2011

Kenape saye suke Fiber Unflavored?? Jom baca 7 kelebihan Fiber~~

Adaa mula ambil Fiber ni since pregnant kan Eilman lagi sampailah sekarang..dah setahun lebih, dlm banyak2 product Shaklee ini salah satu yang Adaa sgt suka..ingat lagi tak entry adaa ttg fungsi serat dalam tubuh? Baca dulu ye, baru anda tau betapa pentingnya fiber ni..kirenye dah tahap 'i can't live without u' hihihi. Pada mulanya Adaa consume untuk kawal Gestational Diabetes, then untuk lancarkan bowel movement, dan untuk kawal berat badan..mmg best! kalo tak best takkan jadi one of the best seller product kan? Apa lagi kelebihan Fiber ni?


credit to mamafaiz

 
7 kebaikan Fiber :
 
  • Membantu detoks dan juga membantu bowel movement (usus mudah lawas) - Bowel movement ni penting utk kesihatan usus dlm badan. Tahukah anda jika diet harian anda rendah fiber, bahan2 makanan yg melekat didinding rektum tu akan berada disitu average dlm 3hari dan ada juga yg sehingga 14hari, dan kotoran itu lah menyebabkan toxic tinggi dlm badan dan seterusnya menyebabkan byk sebab2 penyakit seperti perut kembung,sembelit, jerawat, bau mulut, naik berat bdn, lesu, bla blabla. Sebab tu pengambilan makanan tinggi fiber penting utk memendekkan masa kotoran itu berada dlm badan.. Bagaimana? Begini.. Fiber akan serap,sedut, (mcm sponge)pelbagai jenis toxic tu dan seterusnya menyingkirkan kotoran itu dgn segera dari dlm badan.
  • Memerangi kanser -Pengambilan diet harian yg tinggi fiber juga membantu dlm menggalakkan bakteria yg 'baik' dlm isi perut, mengurangkan bahan2 yg menyebabkan cancer. Pakar2 bersetuju bahawa badan mudah mendapat cancer jika epidermin bdn kita terdedah terlalu lama dgn bahan menyebabkan kanser . Sebab tu fiber ni membantu secara tak langsung dalm memerangi kanser ( pendek kata berbaloi2 harga yg dilaburkan utk membeli Fiber ni)
  • Membantu merendahkan kolestrol -
  • Mengawal paras gula - Water soluble fiber menghentikan secara langsung kenaikan paras gula/glukos, mengurakan perlunya insulin dan seterusnya membantu pesakit2 diabetis
  • Mengawal uric acid dlm badan - Sebab tu fiber ni penting bagi pesakit gout dan arthritis dimana penyakit2 tu berpunca daripada uric acid yg berlebihan .
  • Mengurangkan berat - Secara teorinya , fiber ni berfungsi menyerap cecair (mcm sponge) yg banyak dlm badan, Fiber juga memberi rasa kenyang dan seterusnya mengurangkan selera mkn.
  • Menggalakkan jantung yg sihat.


Ha..mcm2 tau fungsi fiber ni..jadi, siapa yang perlukan Fiber ni?

So, secara ringkasnya, inilah antara fungsi fiber:
  1. Boleh mengelakkan kanser usus
  2. Bertindak mengurangkan tahap kolesterol
  3. Mengeluarkan racun dari badan dengan mempercepatkan proses pembuangan najis
  4. Dapat mengurangkan gula dalam darah
  5. Baik utk mereka yang dalam proses pelansingan badan kerana serat akan berada lama dalam perut dan memberikan rasa kenyang
  6. menggalakkan bakteria yang baik dalam usus besar
  7. mengurangkan sembelit yang akan menyebabkan masalah buasir, angin pasang dan penyakit diverticular
 Secara jujur, mmg Adaa berani kata, tak rugi kita bayar lebih sikit untuk kesihatan badan..ingat kan mcm yang pernah saya tulis dulu..'perut adalah rumah penyakit' jadi terpulang pada kita untuk menjaga nya sebaik mungkin..jika kita mampu memastikan kita mendapat serat/fiber yang mencukupi dari diet harian, itu adalah sangat bagus, tetapi jika tidak, ini langkah bijak untuk anda mengambil Fiber Unflavored sekarang. Adaa sendiri tak mampu nak mengambil pelbagai jenis sayuran dan buah-buahan sehari..paling2 tidak pon sepinggan sayur dapatlah, cukup ke tu? pastinya tidak..jadi, pilihan Adaa? tentulah Fiber :) Sayangi diri anda ye..belum terlambat lagi untuk make a change!


Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh emailkan adaanoor@ymail.com atau sms kan kepada saya 017-9329859 untuk pesanan dan consultasi percuma serta promosi terkini. 

No comments:

Post a Comment