Follow Us @soratemplates

Tuesday, November 15, 2011

Shaklee: Halal ke x?


Bercakap tentang Halal ni, bukan isu kecil kan..salah cakap riuh sekampung ni, silap2 Adaa kene banned hehehe..Nak cakap sikit2 jelah :P.Hidup di UK selama 4 tahun bnyk mengajar Adaa ttg awareness of halal product ni..yelah nk cari yg tanda halal kat UK mmg sah2 tak jumpa..jadi, apa yg perlu dilakukan? Biasakan diri membaca label di setiap barang yang kita nak beli supaya lebih yakin ye..nak lagi yakin masak sendiri nyum2 hehehe  Hari tu ada customer saya yang bertanya status halal product Shaklee and i'm proud to say that they are HALAL..kalo tak, saya pon taknak guna hehe tak puas hati? jom baca!

kenangan di Belfast..

extract from blog kak cery

Alhamdulillah anda bertanya dan prihatin..kerana ianya hak pengguna..saya pun dah makan jenama ni hampir 5tahun++...dan dah tahu lama cerita halal ni......dan rasanya saya dah tulis banyak juga tentang isu ni.siap tunjuk certificate halal...bla bla...dan masih lagi yang bertanya... dan petang tadi.satu je saya terfikir....saya nak tanya mcm u all makan Mc Donald tu..kalau kat malaysia...terus beli jer kan.. tak ragu2..tapi kalau pegi tpt lain yg bukan muslim countries..u all tak beli Mc Donald sbb tak sahih halal kan ( i mean ..bahan2 yg digunakan utk produk2nye ie burger ayam,burger lembu..etc)... so dlm kes shaklee ni.....memang yer..tak semua produk Shaklee ada dalam pasaran Malaysia.... tetapi..produk2 Shaklee yang dihasilkan di US utk dipasarkan di Malaysia...telah pun diikitiraf halal oleh ISA (islamic services of America)... tetapi jika anda mendapatkannya bukan dari pasaran di Malaysia..di oversea contohnya..hmm tu saya tak beranila komen..sbb saya belum habis buat studi lagi..heheh

.... untuk yang masih ragu2 status Halal Shaklee... sila rujuk HALAL certificate dibawah ini... dan ada customer yang called ISA sendiri dan pihak ISA dah pun mengesahkan cert ni authentic.. anda pun kalau tak percaya cert ni...boleh call ISA..
 
ISA?...mungkin kita selama ni dah biasa dgn JAKIM..jadi bagi yang kurang familiar.. ISA ni bukan akta yang tahan org dlm lokap tu yer..ahah... ISA ni Islamic services of America. dan ia diperakui oleh JAKIM... Jadi pendek kata. semua yg dilistkan di certificate tu..halal..... mmg popular di Malaysia...Set B(alfalfa bcomplex vitamin c vitalea).... Lecitin..Herb Lax..Cinch..Energizing Soy Protein..Vivix..Nutriferon..Fiber Performance Drink..GLA...Garlic..Zinc..Carotomax MealShake...Omega..Vitamin chewable... Hmm...rasanya takde yang lain dari yang ini yang dipasarkan di Malaysia... anda ada beli lain daripada yang ini ker?..hehe
 
..cukup setakat tu.. lebih2 saya taknak fikir...yang saya tahu..apa yang saya makan selama ni.produk2 yang memang dipasarkan utk Malaysia....saya yakin halal...esok2 nnt kalau ade cerita detail tentang produk oversea utk pasaran2 negara Islam seperti sos..coklat..atau apa sahaja..bolehla kita sambung cerita yer.... Malam ni saya nak tidur dgn hati yang tenang...
--------------------------------------------------------------------
Jadi, gunakan tanpa was-was :)

No comments:

Post a Comment