Follow Us @soratemplates

Wednesday, October 5, 2011

Children IQ+Smart brain: Vitamin yang sesuai dengan peringkat umur anda atau anak anda~

Kali ni entry yang agak lain sikit, selalunye pasal nk turunkan berat badan, pasal penyusuan, pasal sakit diabetes..tapi kali ni tentang IQ anak-anak kita pulak..atau bagi yang masih blaja, ini untuk anda juga. Soalan pertama yang ayah tanya bila tau Adaa guna shaklee adalah, 'ada tak vitamin untuk IQ?' Ha..penting tau untuk jadi smart..dunia makin maju, kita pon kene smart jugak lah.Jangan bimbang, ini vitamin tau bukan ubat, di jamin selamat :) Memang sesuai untuk kanak-kanak sampailah ke dewasa, ke orang2 tua ..

Perlu kah ambil vitamin ni? Jawapan Adaa, perlu sebab dunia kita sekarang ni bukanlah dunia yang sihat..macam2 masalah yang menghalang kita dari berjaya..contoh:

  • Tekanan
  • Lesu
  • Kurang tidur (kes main game kot )
  • Kurang focus
  • Sakit kepala (cuaca panas2 ni selalu sakit kepala)
  • Lemah daya ingatan
Untuk berjaya semua halangan ni kenalah ditepis ye tak? Tambahan, bagi anak2 yang masih kecil, nutrisi awal adalah paling penting dalam perkembangan minda dan menentukan masa depan mereka..Adaa pasti setiap ibu bapa inginkan yang terbaik buat anak2 kan..semua pon nak dengar 'anak abah dapat 5 A? wahhh..Anak ibu dapat 8 A? Anak umi dapat first class honour? '  Siapa yang tak nak kan? Jadi pastikan kita memberi persediaan yang terbaik buat mereka ya..kesihatan terjaga, badan sihat, otak cerdas! Bijak..bijak.. hehe Shaklee mempunyai vitamin yang sesuai dengan setiap peringkat umur, dari yang sekolah rendah hinggalah yg kat universiti, sila lah pilih ye

Jadi apa yang sesuai ni? Jom baca
credit to iffah

Shaklee Lecithin for Brain Alert
SHAKLEE Lecithin

Lecitin mengandungi choline yang sangat perlu untuk otak berfungsi. Lecitin meningkatkan bekalan choline dan acethylcholine. Acethylcholine penting untuk fungsi otak
  • berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman,etc.
Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati adalah lecitin. 
  Shaklee B-Complex for Brain Alert
SHAKLEE B-Complex

Shaklee B-Complex sangat penting dalam
  • Membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, 
  • Anti stress (sebagai penenang), 
  • Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, 
  • Menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan 
  • Membantu pelajar berfikiran positif sentiasa(mood baik)
Jadi, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya penumpuan akan menjadi lebih baik. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.
  Shaklee OmegaGuard for Brain Alert
SHAKLEE OmegaGuard

SHAKLEE OmegaGuard mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA,dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak.
Pemakanan yang berzat dan berkualiti amat penting supaya otak dapat berkembang....
Bagi ibu-ibu yang mempunyai lebih budget, adalah sangat digalakkan untuk membekalkan anak-anak dengan minuman "Meal Shake" dari Shaklee. 
Shaklee Meal Shake for Brain Alert
SHAKLEE Meal Shake

Dengan kehidupan aktif anak-anak, mereka kurang mempunyai masa untuk duduk dan menikmati makan dengan sempurna. Oleh yang demikian Shaklee Meal Shake merupakan initiatif yang bagus dalam memastikan kita dapat membekalkan nutrient dan mineral yang penting untuk tumbesaran anak-anak kita. Shaklee Meal Shake ini, membekalkan 19 nutrient dan mineral penting yang perlu untuk tumbesaran anak-anak. Selain itu Shaklee Meal Shake ini juga merupakan sumber Kalsium yang tinggi dan diperbuat dari soya bermutu tinggi untuk menampung keperluan protein anak-anak. Di datangkan dalam perisa vanilla yang sangat lazat.   

Cadangan pengambilan supplement ini berbeza mengikut umur anak-anak dan boleh disesuaikan dengan budget ibu-bapa.

Bagi anak-anak yang masih bersekolah rendah ( 7 tahun dan ke atas):

  • Shaklee OmegaGuard
  • Shaklee Meal Shake
Bagi anak-anak di peringkat umur sekolah menengah (13 tahun dan ke atas):
  • Shaklee OmegaGuard
  • Shaklee Lecithin
  • Shaklee B-Complex
  • Shaklee Meal Shake
Sekiranya terdapat kekangan untuk mendapatkan fullpack, jangan risau, Adaa ada menyediakan Trial pack untuk 30 hari (kecuali untuk Shaklee Meal Shake kerana berbentuk serbuk), jadi dapat sama2 rasa dan kongsi manfaat kan..  
Bagi yang ingin mendapatkan vitamin secara fullpack, ada special price untuk anda, bagi yang berminat untuk mencuba Trial pack pula, boleh pm Adaa untuk harga
ya..017-9329859/adaanoor@ymail.com

No comments:

Post a Comment