NEW BLOG

BLOG INI TERLAH BERPINDAH KE www.adaa-inspiration.com

Monday, October 3, 2011

GLA: Hapuskan jeragat anda!!

Bagi sesetengah wanita, bila mengandung je mcm2 lah timbul..jerawat lah, ada orang kata topeng muka lah (kesan hitam di muka dan leher), tona kulit makin gelap lah..macam2..lain org lain cerita..salah satu yang selalu dihadapi ialah jeragat..

Sedikit info ttg jeragat extract from here

Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat, selain menjejaskan penampilan individu.

Jeragat yang menyerang sekitar bibir.Perunding Dermatologi Pusat Perubatan Darul Ehsan, Dr Noraziah Abd Kadir Jailani, berkata, makna jeragat terlalu meluas dalam kamus perubatan, namun, masyarakat khususnya orang Melayu mengenali jeragat sebagai tompok hitam atau pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher.

"Jeragat bagi pemahaman masyarakat tergolong kepada dua jenis iaitu pigmentasi (tompok hitam yang leper di dalam lapisan kulit atau biji seperti ketumbuhan kecil pada
kulit). Masalah pigmentasi adalah seperti melasme, freckles atau solar lentigenes.

"Masalah biji atau ketumbuhan pula seperti seborrhoeic keratoses (biji hitam yang timbul seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkelompok), actinic keratoses dan skin tag (lebihan daging berwarna coklat atau hitam) yang kebiasaannya tumbuh pada leher, muka dan celah ketiak.

"Walaupun jeragat tergolong sebagai penyakit kulit ia tidak menimbulkan kesan memudaratkan kecuali kaedah rawatan dan bahan yang digunakan tidak bersesuaian atau perlakuan fizikal di sekitar kulit berjeragat seperti mengutil dan mencabut mampu menyebabkan kesan luka, berdarah dan bernanah pada kawasan bermasalah," katanya. continue read


-----------------------------------------------------------------------------------
Jeragat ni mmg tak berbahaya cuma kurang cantik dipandang mata aje..bagi yang mempunyai masalah jeragat, Adaa syorkan ambil GLA..kenapa? ikuti cerita Kak N

Dulu saya selalu terfikir betapa ramainya orang sanggup mengeluarkan belanja yang besar untuk dapatkan kulit yang cantik dengan mencuba segala macam krim yang berada dalam pasaran.

Saya cuma tahu vitamin E , vitamin C dan B Complex adalah antara vitamin yang penting untuk dapatkan kulit yang cantik selain perlunya ESP untuk kulit yang lebih halus dan mulus.

Tetapi setelah 11 tahun dalam Shaklee, saya baru benar-benar jatuh cinta dengan GLA.

Ditambah baru ini saya pulang beraya dan berpeluang berjumpa adik beradik saya....salah seorang mereka baru menjalani pembedahan membuang hempedu. Maka antara vitamin yang saya bekalkan kepada beliau adalah GLA serta vitamin lain dan panduan yang betul pengambilan setiap vitamin.

Tujuan saya bekalkan GLA ialah agar ia membantu menstabilkan hormon adik saya terutama selepas kehilangan hempedu akibat adanya batu kecil. Selepas sebulan mengambil semua vitamin yang saya sarankan, paling jelas kelihatan ialah kulit wajah adik saya yang sebelum ini bertompok akibat jeragat atau bintik-bintik cokelat kini sudah tiada lagi. Muka adik saya kelihatan bersih dan berseri. Beliau yang dulu tidak rajin nak makan vitamin kini menjadi pengamal tegar vitamin Shaklee.

Saya dan suami kini sangat menyukai GLA selain tujuan utama kami mengamalkannya untuk membakar lemak semasa kita berehat ( tidur) kini ia lebih dari itu.


Bagi ibu-ibu yang mengalami masalah jeragat terutama selepas melahirkan anak, maka saya galakkan anda amalkan GLA Shaklee, ia membantu menstabilkan semula hormon anda dan insyaALLAH tiada lagi jeragat!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Selain GLA, amat disarankan ambil Vitamin A, Vitamin C dan E, Zink serta Selenium untuk membaik pulih kolagen dan pemutihan kulit serta untuk memastikan kulit kekal sihat..ini adalah basic ye, ACE antioksidan yang sangat diperlukan oleh kulit sbb tu kalau yang kulit sensitif mmg disarankan ambil ACE ni..Uniknye shaklee kerana Vitamin E sudah pun beserta selenium..so mudahkan?

Ingin mencuba? Dapatkan harga istimewa dari kami! Hubungi Adaa untuk konsultasi+promosi terkini+pesanan+sebarang pertanyaan di 017-9329859/adaanoor@ymail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...