Follow Us @soratemplates

Wednesday, August 17, 2011

Nk gemuk dengan SHAKLEE? : khas untuk yg underweight

Salam 17 ramadhan...ha entry kali ni berbeza sikit..slalu org mintak tips nk kurus je kan..kali ni tips nk capai berat badan ideal bg yg underwight pulak..(nk gain weight lah )..According to kak cery, customer yang mengamalkan mealshake+bcomplex+vitalea berjaya gain 2kg in a month..tp yelah, mesti ada caranya kan, ni cadangan pemakanan yang disarankan utk gain weight ye


Pagi (Sarapan) :
Makan pagi (terserah, nasi goreng or nasi lemak or ape2..janji mesti ada daging/ayam /telur/ikan)
Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu Mealshake)
mkn bcomplex (1biji).vitalea 1 biji(dgn plain water)

Brunch :
Makan roti, Minum susu 1 gelas

Siang /lunch:
Makan siang yg bergizi seperti biasa-nasi plus lauk ayam/ikan/daging..takyah byk2..

Tea time :
Makan roti, Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu mealshake)

Makan Malam
(sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur..nasi +lauk..sikit2 pun takpe..takyah byk2.janji mkn)..mkn vitalea 1 biji lagi

10 menit sebelum tidur :
Makan roti sekeping.. Minum susu 1 gelas

RULES
exercise sehari 10 minit paling kurang...takyah exercise berat..angkat botol air mineral yg 500mlm tu..isi air dlm tu.. angkat mcm angkatberat...angkat turun..pahtu skipping ke..or ape2 exercise utk bina muscle Jgn mkn junk food dan ikut jadual ni selama sebulan.

jom kita tengok apa ada dengan meal shake, vit B dan vitalea.

meal shake - membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. rasanya sedap mcm milk shake kat McD.

 





 vitalea - membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.



vit B complex - mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.








so, kalo nk dpt hasilnya, kene disiplin ye kwn2..yg penting ISTIQAMAH..all da best!!

Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh emailkan adaanoor@ymail.com atau sms kan kepada saya 017-9329859 untuk pesanan dan consultasi percuma serta promosi terkini. 

6 comments:

  1. Assalam'alaikum Wrmbth Adaa, Memang best produk shaklee ni untuk keluarga kita kan. Seisi keluarga boleh makan

    Satu produk untuk pelbagai kegunaan. Cuma perlu sesuaikan dengan tujuan penggunaan je kan. Lagi best semua natural. Takde bahan kimia

    Setahu Mazni, kalau nak kurus, kena makan Lecithin dan Alfafa. Nak lagi best makan sekali dengan ESP Shaklee. Kulit makin cantik dan berat yang turun bukan dari pengurangan otot.

    Tapi betul betul dari penggunaan simpanan lemak dalam badan. Itu kelebihan menggunakan Set Shaklee untuk kuruskan badan.

    Selepas baca artikel Adaa ni, baru Mazni tahu cara nak naikkan berat badan dengan tambahkan selera.

    Meal shake shaklee + vitalea dan B complex bagi Set Shaklee untuk gemukkan sedikit dan tambah berat badan.

    Macam sekrang ni mengandung anak kedua, pagi2 dah makan vitalea. b comp, meal shake dan ESP. Secara tak sedar dah makan set shaklee untuk lebih berisi dan tambah beratkan.

    Satu mazni sedar, badan makin cergas dan bertenaga walaupun hamil. Alhamdulillah.

    Sesiapa nak beli set tambah berat boleh pesan kat tuan blog ni.

    Terima kasih atas perkongsian Adaa Ek. :)

    ReplyDelete
  2. salam...kalau nk gemuk minum selepas makan or selepas.lps tu air berpa mililiter.?

    ReplyDelete
  3. Sebaiknye selepas mkn..sbb kalo sebelum makan..minum ni je dh kenyang..nnt x lalu pulak makan nasik..air biasekan minum 3 liter ye

    ReplyDelete
  4. Kalau just ambik mealshake+b complex+vita c ok x?

    ReplyDelete
  5. Boleh tp bila nak gemuk ni kita perlukan zat yang mencukupi..sbb tu vitalea sgt penting..kalo tak nanti badan x cukup zat pulak

    ReplyDelete