Follow Us @soratemplates

Monday, August 15, 2011

Kurus sambil menyusukan anak? apa RAHSIAnya..

Saya rasa ni mmg dilema ibu2 menyusu, even saya sendiri pon tertanya2 jugak mcm mana nk kurus sambil susukan anak..bukan apa, bila menyusukan anak ni, selera pon Ya Allah, bukan main lagi, mulut ni nk mengunyah aje keje nye..tapi ada juga yang kurus tanpa ada masalah wpon sedang menyusukan anak..jadi ape sebabnye ni? Ada beberapa faktor yang mempengaruhi susah atau senangnye badan kita untuk kurus..antaranya ialah genetik, metabolisme yang rendah, pemakanan yang tidak seimbang dan gaya hidup. 


Mmg ade a few ways untuk kurus contohnya, kalau yang duit terlebih tuh boleh ke slimming center..ade jugak yang mengambil produk tertentu yang dikatakan selamat untuk ibu yang menyusukan bayi..tapi, tulah..mcm mana nk tau produk mana yang berkesan? Dulu, saya pernah cuba mcm2 product, mmg berat turun kejap tp dengan cara, asik cirit birit..itu mmg  tak tahan..mana taknye, asik memulas je kan..kalo gitu dikhuatiri tak sesuai sbb kita boleh dehydrated n mcm mana badan nk produce susu kan..ramai juga yang tanya ada tak vitamin/supplement yang sesuai utk masalah ni..so sini sy nk share lah..

extract from here
 
Antara supplement yang membantu ibu yang menyusu sambil berniat untuk melangsingkan badan ialah

1. Soy protien (Alhamdulillah ramai yang telah mencuba soy protin ini memberi maklum balas yang buat ibu senyum lebar, antaranya ialah bengkak susu, bertenaga dan kulit kelihatan sangat cerah tanpa menggunakan krim pencerah!)

2. Multivitamin- ia sangat penting demi memastikan badan si ibu dipenuhi dengan semua zat yang seimbang.

3. B complex- memastikan si ibu tetap bertenaga dan mood yang stabil.

4. Vitamin C- sebagai antioksidan dan pengukuh antibodi dan pembentuk kolagen.

5. Perfomance drink- demi memastikan kandungan gula dalam badan si ibu sentiasa stabil dan mengelakkan dehydrate.

6. Alfalfa- membantu badan si ibu menghasilkan susu dengan lebih baik.


Semua supplement ini ibu makan sepanjang penyusuan beserta beberapa supplement lain dan alhamdulillah ibu sangat puashati. Supplement ini semua selamat untuk penyusuan dan membantu si ibu menjaga badannya.

Ibu harap jika kalian berminat, boleh membeli set percubaan set B terlebih dahulu dan hanya perlu add on protien dan performance drink. Cara pemakanan akan ibu emailkan kepada mereka yang telah membuat pesanan. Cara pemakanan yang betul membantu kalian mendapat badan yang langsing secara langsung dapat meneruskan penyusuan si kecil dengan lebih baik lagi.


Cara pengambilan yang betul sangat membantu si ibu mencapai kejayaan!

Ibu sekarang dah tak bf sebab Nasa dah pun wean-off dua bulan lepas...tetapi ibu tetap mengamalkan pengambilan supplement2 ini demi memastikan ibu tetap slim....siapa tak nak cantik kan? Kecantikan itu adalah milik setiap insan!

Nak jd mcm Ibu Norita? Boleh..dimana ada kemahuan disitu ada highway!

No comments:

Post a Comment