Follow Us @soratemplates

Wednesday, August 10, 2011

BF moms yang concern ttg berat badan..yg slalu jadi pilihan- LECITHIN

Dulu saya yang selalu tanya kak cery, mcm mana nk turunkan berat badan untuk ibu2 menyusu ni..n baru2 ni saya pulak ditanya soalan yang sama..bukan apa, bila menyusukan anak ni, kita cepat rasa lapar..kalo fail control selera, alamatnye mcm dipam pam lah badan ..so vitamin apa yang menjadi pilihan? Saya ambil LECITHIN..jom tgk mcm mana ia membantu saya and ibu2 lain

credit to kak cery n kak n
 
JOm lihat demo tgk bagaimana lecitin berfungsi dalam memecahkan lemak dan seterusnya menurunkan berat badan......inilah gambar yang ibu snap untuk tatapan semua.


Mula-mula, ibu tuangkan minyak ke dalam gelas yang berisi air. Seperti yang kita sedia maklum bahawa minyak mempunyai ketumpatan yang lebih rendah dan ia sama sekali tidak akan larut di dalam air.

Pandangan dari sudut sedikit jauh
.

Ibu cuba kacaukan minyak tersebut dengan air namun hasilnya molekul minyak akan tetap bersatu semula.


Kemudian, ibu pecahkan 2 biji Lecithin di dalam gelas tersebut.


Setelah dikacau, inilah hasilnya.


Molekul minyak kelihatan terurai.


Apabila keadaan ini berlaku, minyak atau lemak di dalam tubuh lebih mudah disingkirkan. Ini baru dengan 2 biji Lecithin..kalo lebih cemana yer?. ..kalau ikut kan,sehari perlu ambil 6 biji...

Lecitihin sangat membantu dalam program pengurangan berat badan kerana sifatnya yang boleh memecahkan lemak. LEMAK DALAM BADAN kita ni umpama butter.. cube pegang butter tu.. susahkan butter tu nak pecah or cair gitu jerr. kan?.....jadi bila kita mkn lecitin ni..ia membantu memecahkannya.... yahoooo....Namun kita perlu pastikan kita mengambil fiber dalam diet menu harian agar proses pembuangan lebih lancar.Lecithin selamat diambil oleh ibu yang sedang menyusukan anak dan mereka yang khuatir dengan masalah kolestrol.
Jika anda adalah antara golongan yang prihatin dengan kesihatan anda..buatlah pesanan sekarang.. 

 ha apa lagi, berminat? untuk harga runtuh, contact je saya, mesti tak menyesal hihi

Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh emailkan adaanoor@ymail.com atau sms kan kepada saya 017-9329859 untuk pesanan dan consultasi percuma serta promosi terkini. 


No comments:

Post a Comment