Follow Us @soratemplates

Thursday, February 9, 2012

Vitamin E: buat masker pon boleh!~

Uih lama btol x update blog..biaselah, cuti2 ni masa nak online pon takde, exclusive untuk keluarga hehe hari ni baru sempat melawat2 blog dan fb dan tetibe ternampak pula satu tips yang menarik dari rakan biz..untuk sesiapa yang nak cantikkan kulit muka, jom try!

credit: Wonderful Life.my


Tips Kulit Muka Licin Berseri.
---------------------------------

1) Susu Tepung Putihkan Wajah
************************
... Ambil setengah cawan susu tepung dan campurkan dgn 2 setengah sudu teh air bersih dan sebiji vitamin E Shaklee. Gaul sehingga sebati. Pupurkan ke muka selama 5 - 10 minit. Kemudian bilas dgn air bersih. Amalkan dgn 2 - 3 kali seminggu. InsyaAllah wajah akan nampak lebih putih dan bersih.

2) Licinkan Kulit Wajah
******************
Ambil putih telur dan campurkan dgn sedikit madu (utk kulit biasa) @ limau nipis (utk kulit berminyak) beserta sebiji Vitamin E Shaklee. Celupkan tisu ke dlm campuran putih telur tadi dan letakkan seluruh muka selama 15 - 20 minit. Tunggu sehingga kering dan tarik tisu tersebut. 'Whitehead' dan bintik hitam akan tertanggal bersama. Lakukan 2 kali seminggu utk kesan yg memuaskan.

3) Menghilangkan Parut Jerawat
************************
Mula-mula ambilkan sedikit madu dicampurkan dengan bedak sejuk dan ditambah dengan sebiji vitamin E Shaklee. Insyaallah petua ini dapat menghilangkan jerawat yang kebanyakannya masalah ini dirasakan oleh setiap wanita.

4) Kulit Muka Licin Berseri
********************
Ambil satu sudu besar Yogurt (perisa natural) kemudian tambahkan sebiji Vitamin E Shaklee, kemudian sapu pada keseluruhan bahagian muka. Buat seperti masker..biarkan beberapa minit hingga yogurt tersebut kering kemudian cuci muka dengan air bersih. Ulang setiap 3 kali seminggu anda akan nampak hasilnya muka akan kelihatan licin, berseri, segar dan mengelakkan daripada kulit muka kering..
 *nak beli limau, nak beli limau, nak beli limau, nak beli limau~~
I'm a Shaklee Independent Distributor Teras Jernang Bangi
HP No. =017-9329859
Email = adaanoor@ymail.com

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::


No comments:

Post a Comment