Follow Us @soratemplates

Monday, February 27, 2012

ESP: Soy Protein terlaris..tahu kenapa?

Rasanya dah kerap kali kita dengar tentang kebaikan protein kan..dan kepada pembaca blog MyInspiration ni mesti dah selalu lihat/baca Adaa mention ttg ESP..pernah baca Ketahui 16 Rahsia ESP SHAKLEE? Di sana ade jawapan kenapa ESP ni sangat laris..ini bukan Adaa pandai2 reka cerita ye..tak caye gi tepon Shaklee heheh.


Soya sebenarnya sangat banyak kebaikan, tapi jarang kita ketahui kan..jadi, hari ni Adaa nak bagitahu lah ni :) 


source: here 

  • Mengurangkan risiko penyakit koronari jantung melalui pengawalan paras kolesterol dalam badan oleh peptid soya 7s dan 11s di mana tindakannya seperti ubat “statins” tetapi tanpa kesan sampingan ubat.

  • Isoflavin soya dipercayai dapat mempertingkatkan kesihatan payudara serta mencegah penyakit barah payudara dan rahim, memperkuatkan tulang lalu mencegah osteoporosis dengan mekanisme mengurangkan kehilangan kalsium dalam tulang, mengatasi masalah simptom mati-haid.

  • Lesitin soya dapat mempercepatkan peredaran darah, menyahtoksin bahan buangan dalam sel-sel, mengemusi lemak dalam makanan, mempertingkatkan fungsi ginjal, jantung dan hati serta mampu mengawet penuaan dan mencegah pigmentasi kulit.
  •     
  • Kandungan asid amino perlu, asid lemak omega-3, asid folik, zat besi dan kalsium sesuai bagi semua wanita sebagai makanan tambahan protein utama untuk mencegah anemia dan mengurangkan masalah kesihatan. Selain itu, proses penuaan dapat diperlahankan.

  • Gula kompleks dan “oligosaccaride” dalam kacang soya memperbaiki masalah sembelit dan juga sebagai makanan utama probiotik di dalam usus besar demi kesihatan kolon serta mencegah kita daripada barah kolon.



Ini pula khasiat soya buat WANITA



 
Khasiat protein kacang soya dapat disamakan dengan dua kali protein daging, empat kali telur, empat kali gandum, lima atau enam kali roti dan dua belas kali susu. Hasil kajian juga mendapati protein kacang soya bukan sahaja tinggi, tetapi baik dari segi kualitinya. Kacang soya dapat membantu keperluan wanita, di antaranya adalah, kacang soya membantu perkembangan otak, mempertingkatkan kadar metabolisme badan seterusnya serat yang terkandung di dalamnya membantu mengawal berat badan. Ia juga baik untuk mencegah gejala ‘hot flashes’ sebelum menapous dan membantu mencegah kanser serta anemia.

(Erny Hernani Hashim (2005),   Khasiat kacang soya untuk wanita. Majalah Rapi, edisi 1 Disember 2005, bilangan 33)


Rata2 customer yang mengambil ESP ni mmg berpuas hati..mcm yang disebutkan diatas, soya dapat memberi tenaga..kalo yang nak diet, tapi menyusukan anak, pon ambil ESP sbb dapat memberi rasa kenyang , yang nak kulit cantik, pon amalkan soya ni, ibu hamil pon sama..

Harus kita tau ye, soya ni adalah protein..protein adalah makanan sel, penting untuk sel yang sihat..kenapa Adaa ambil ESP waktu pregnant smp sekarang? sbb masa pregnant, sel2 bayi kita masih dalam proses pembinaan..jika dari awal sel yang sihat terbentuk, insyaAllah, kulit bayi pon tak bnyk masalah, yang penting, pertumbuhan sihat dan sempurna. 

Sama juga bagi yang nak kan kulit yang mulus..sel kita melalui kitaran setiap 90 hari..sel2 yang mati akan digantikan dengan yang baru, tapi kalau sel yang baru pon kurang zat, itu yang muka pon kusam, berjerawat, parut susah hilang..tapi, jika kita ambil protein yang berkualiti, sel pon dpt makanan yang berkualiti, hasilnya, kulit pon lawa..tapi WAJIB kita ingat, nak sihat, cantik bukan sehari dua, ye, sekurang2nye 3 bulan, dgn pengambilan yg konsisten, air yg mencukupi (every 25kg weight needs 1L) . Ada org kesannya cepat, ade yg berbulan2, ade yg bertahun..kena sabar lah ye..kalau body kita selama ni bertoksin 30 tahun, jgnlah expect to get gud result in a day or two..bnyk kerja nk buat tuh hihi nk detox body lg..br penyerapan zat lebih optimum..

Adaa mmg dah pilih yang terbaik..how abt u?



*more about ESP here

u might wanna see : 

I'm a Shaklee Independent Distributor
Teras Jernang Bangi
HP No. =017-9329859
Email = adaanoor@ymail.com
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::


No comments:

Post a Comment