Follow Us @soratemplates

Wednesday, July 20, 2011

Susu tetap mantain walaupun puasa: tips buat ibu2 menyusu..

Sempena kedatangan Ramadhan yang dh tak berapa lama lagi ni, saya tahu mesti ramai diantara kita yang sibuk melangsaikan hutang2 puasa pada tahun lepas. Dan persoalan lazim ibu2 menyusu ni mestilah ttg production susu samada akan merudum ke tak ke..bagi pengguna Shaklee pulak, mesti nak tahu boleh ke Shaklee membantu? Nak tahu? apa kata kita baca pengalaman momma mia dalam masalah ni..

Alhamdulillah... dengan izin-Nya, momma dah jumpa "perisai" untuk menggantikan puasa. Last week, momma puasa Isnin & Khamis. Alhamdulillah, dengan izin-Nya momma berjaya menggantikan puasa 2 hari tanpa risau milk supply merudum.

Isnin, 21.6.2010
  • 2x pumping di office and 1x direct feeding (ni pun sebab lil Dzakirah merajuk tak nak EBM after long weekend)
  • Pengambilan masa sahur : Nasi berlauk + set B + fresh milk bercampur kurma + 7 biji kurma
  • Berbuka : Nasi berlauk + 3 biji Kurma + ESP + Performance Drink
  • Hasil pump 1 hari : 8oz + 5.5oz = 13.5oz
- Hasil pump sesi pagi -
- Hasil pump sesi petang -
Khamis, 24.06.2010
  • 3x pumping di office
  • Pengambilan masa sahur : Nasi berlauk + set B + 7 biji kurma + ESP + Performance Drink + 3 biji Alfalfa
  • Berbuka : Nasi berlauk + 3 biji Kurma + ESP + Performance Drink
  • Hasil pump 1 hari : 7.5oz + 6oz + 5.5oz = 19oz
  • sebelum tidur : makan set B+ ESP
- Hasil pump 3x di office -
- Hasil pump sesi pagi, 7.5oz -
- Hasil pump sesi tengahari, 6oz -
- Hasil pump sesi petang, 5.5oz -

Bukan sahaja susu tidak merudum, malah susu momma lebih pekat. Warna susu juga kekadang ada kekuningan or kehijauan. Selain itu, badan kurang letih. Paling best momma dah kurang terbelit-belit.... heheh sembelit laa. Lil Dzakirah juga semakin berselera minum EBM. Dulu mula-mula 2-3oz jer. Sekarang 3.5oz mesti. Alhamdulillah semuanya dengan izin-Nya. Pengambilan supplement antara ikhtiar momma. Selepas 1 minggu amik ESP momma terus jatuh chenta & terus order satu canister dengan Cery. Since untuk puasa momma tambah pengambilan performance drink pulak. ....Bukan nak promote or nak kata makan supplement confirm susu bertambah... tetapi bila kita istiqamah makan supplemen + jadual pumping kerap (min 6x 1 hari), badan jadi tak stress, hepie jer, insyaAllah... dengan izin-Nya automatik badan kita boleh produce susu tanpa masalah.... dengan syarat jangan lupe doa dan tawakal... dan pk positif!!

Itu dia pengalaman Momma Mia... menggantikan puasa tanpa mengalami masalah susu merudum..InsyaAllah..berbekalkan usaha dan fikiran positif..semuanya boleh...
jadi sesiapa yang berminat dengan Performance Drink.(minuman ni sesuai untuk semua..bukan untuk ibu menyusu jer.... ataupun jika berminat dengan (ESP)Energizing Soy Protein.. ataupun Trial Pack Set B... bolehla cuba. :)

Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh emailkan adaanoor@ymail.com atau sms kan kepada saya 017-9329859 untuk pesanan dan consultasi percuma serta promosi terkini.  

No comments:

Post a Comment