Follow Us @soratemplates

Thursday, July 14, 2011

Kisah saya dan Shaklee~~

Dah dekat setahun saya consume Shaklee rasa nak sharelah ngan sesapa yang sudi membaca..saya mula consume shaklee ni since pregnant ank kedua smplah sekarang, anak dah masuk 4 bulan. mula2 dulu ambil shaklee sbb saya sentiasa letih yang sgt kronik smp doktor sarankan saya consume vitamin..tambahan pulak anak first, Adam sgtlah semangat bodynye skang dh close to 17kg (2tahun 2 bulan), jenuh jugklah nak dukung dia kesana kemari nasib baik abahnye ade ..mmg meletihkan dgn segala urusan rumah yang perlu dibereskan setiap hari..bukan senang jd surirumah ni? tambah2 yang berkerjaya..uih lg letih..so far, benefit yang sy dapat sepanjang consume shaklee ni:


Sepanjang pregnant

1. saya mula consume full pack set A+ESP+fiber(sbb ade GD). memula rs mcm nk demam because of the healing crisis but then saya rs sgt bertenaga. kalau dulu letak kepala je terus tido, tp after consume shaklee, puas cuba nk tido siang, x dpt sbb x letih pon hehe


SET A

FIBER


2. Gestational Diabetes (GD) saya terkawal n berat baby masa lahir pon x besar sgt..3.23kg..kire oklah berbanding abangnye besar sikit..


lepas deliver

1. saya consume full pack set C+ESP+lecithin. apa yang sy rs, sakit jahit tuh x lama, cepat sembuh, x mudah letih walaupun anak bgn malam ke, meragam ke..


SET C
2. wpon mkn agak bnyk tp berat terkawal n so far saya dah balik kepada berat asal sebelum pregnant, plus dh kurang se kg dua lagi heheh bonus.


3. saya ni dah try mcm2 untuk bf anak tp rezeki sy mungkin x sehebat org lain, sy kene campur susu formula..tp sy tetap amalkan shaklee n esp dn ikut segala tips jadual makan vitamin dr kak cery..hasilnya, baby sy Eilman, merasa jugak susu ibunya ni smp skang wpon x fully bf. sy still cuba smp skang dan berharap boleh fully bf Eilman nnt..Adam dulu langsung x merasa..kira sy bersyukur sbb kali ni production susu ada wpon x meriah..tp shaklee sgt membantu sy stay positive. :) sy consume 9 alfalfa per day with all other vitamins


4. dr segi perkambangan baby Eilman, sy perhatikan berat dia normal dan bertambah dgn normal..mungkin disbbkan x fully bf, jd peningkatan dia xlah mendadak sgt tp sgt sihat..alhamdulillah..lepas 1 week lahir, baby dpt demam kuning, tp sekejap sgt dn x tinggi pon..gi 2 3 kali je klinik dh sehat :). Eilman pon sgt aktif berbanding Adam dulu, cepat bg respon n skill lain pon agak cepat. now at 4 months beratnye dh 7kg++
kesimpulannya, alhamdulillah..sy rs bersyukur dgn kesihatan dan segala yang Allah bagi ni..

Ni dia My Heroes



Adam


Eilman

Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh emailkan adaanoor@ymail.com atau sms kan kepada saya 017-9329859 untuk pesanan dan consultasi percuma serta promosi terkini.  

No comments:

Post a Comment