Follow Us @soratemplates

Wednesday, May 9, 2012

Shaklee Breastfeeding Set vs Other Milk Booster: susu banyak tapi badan tidak sihat?

Adaa still ingat dulu masa mula-mula nak breastfeed kan Adam..mmg xde pengalaman, xde ilmu..yang adaa tahu masa tuh 2 minggu lepas adam lahir, Adam mmg tak dpt nak menyusu dengan ibu sbb susu takde..n masa tuh Adaa tak tahu apa nak buat, sudahnya gi jumpa doctor mintak ubat tambah susu. Doctor bagi adaa ubat utk tahan muntah kalo x silap..n side effectnya susu akan bertambah..but very unfortunate for me sbb xde ape2 effect pon..huhu




Maybe sbb salah tackle the real problem..at that time adaa br lepas sihat drpd severe headache yang menyebabkan Adaa harus ulang alik ke klinik utk masuk kan air selama 2 minggu..tak boleh bangun..siap berhantar berjemput ke klinik..kesihatan mmg terganggu..letih jaga anak mlm2..stress susu xde..maybe badan terlalu lemah..sbb tuh susu pon takde. 


Sebenarnya mcm2 pendapat tentang isu kekurangan susu ni dan juga makanan penambah susu..masing2 ade preference masing2..Tapi kali ni Adaa nak ajak pembaca semua tgk beza mengambil milk booster (tak kisah lah ubat apa pon, mcm adaa dulu ubat tahan muntah) dengan pengambilan supplement.


Jom baca: credit



Ubat-ubat yang dibekalkan doktor seperti Motilium, Maxolon dan sebagainya adalah uhat tahan muntah, dan side effectnya, ibu akan menghasilkan susu badan. Namun yang tak bestnya, banyak pula side effectnya, termasuklah stress, depress dan sebagainya.
Lalu ibu di atas telah mencuba Shaklee, dan akhrnya beliau telah menghantar email seperti di bawah:
click pic for better view
Nampak perbezaannya, setelah mengambil set breastfeeding Shaklee dengan milk booster lain sebelumnya? Yang seronoknya set Shaklee telah menyelesaikan masalah-masalah beliau yang lain. Masa ambil ubat dulu, masalah lain yang datang, kan?
Memang tak salah langsung kita ambil milk booster selain Shaklee, tapi dalam set Shaklee ni mengandungi keperluan diri ibu sendiri. Berbeza dengan milk booster lain yang memang “booster” semata-mata. Susu banyak tapi ibu lesu, pucat, penat…. tapi dengan Shaklee ibu sihat, ceria, happy malah bertambah cun melecun 
Saya sendiri pun sebenarnya mengamalkan juga l0ngan kering, habbastussauda dan sebagainya, tapi set breastfeeding Shaklee tetap menjadi amalan saya setiap hari. Ia adalah keperluan tubuh badan saya untuk sentiasa sihat dan ceria demi suami dan anak-anak.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nampak kan beza nya..mcm Adaa dulu mungkin focus hanya nak ade susu yang bnyk sbb tu sanggup try ubat tahan muntah walaupun xde pon rasa nak muntah hehe tapi sebenarnya bukan itu yang anak kita perlukan..Anak kita perlukan susu yang bernutrisi dan pd masa yg sama turut benefit kita as mom. 
Jika susu bnyk tp ibu depress atau kena side effect yg lain, rsnya tujuan penyusuan sedikit tersasar..Lebih baik jika anak happy, ibu pon happy, dan insyaAllah dalam keadaan mcm tuh, susu akan naturally banyak dengan syarat adalah konsep demand & supply tu kan?
Jadi? Mcm mana? Adaa? Adaa dah jatuh cinta ngan TRIPPLE M dahhhh hehe

I'm a Shaklee Independent Distributor

Teras Jernang Bangi
HP No. =017-9329859
Email = adaanoor@ymail.com
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

No comments:

Post a Comment