Follow Us @soratemplates

Friday, March 30, 2012

ESP:Sejauh mana pentingnya pengambilan protein dan kenapa?



Antara supplement yang mula2 Adaa kenal waktu tahun 2010 dulu ialah ESP. Waktu tu mula pregnant kan Eilman..Adaa pasti setiap ibu mahu yang terbaik buat ank masing2..memang lah bila dah besar ni rs nk gigit2 je sbb nakal kan, tapi biasalah, budak2..hehe apa pun decision yang Adaa buat ketika pregnantkan Eilman dulu mmg sikit pon tak menyesal. Rasa berbaloi melabur untuk kesihatan anak..Protein ni bukan saje penting ketika hamil ye, malah setiap masa..kenapa?



PENTINGKAH PROTEIN?


Secara ringkasnya, protein adalah bahan paling asas utk all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Ha percaya tak? Yelah, kalau dah struktur asas badan ialah sel, dan sel tu pulak lemah, mcm mana badan nak sihat ye tak? 

Contohnya: Untuk membina KLCC, foundation nya perlulah sangat kukuh, jika foundationnya lemah, silap2 KLCC boleh retak, or worst runtuh! huhu  Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter. Tahap kebergantungan badan kita terhadap protein sangat tinggi kerana protein adalah 'makanan' sel. Boleh bayang kan tak kalo kita tak mkn, nk buat kerja pon tak larat kan? Begitu juga dengan sel, jika takde protein, fungsi sel akan terjejas..sbb tulah, luka lmbt elok, kulit kusam, badan lemah, kendur sana sini..



Setiap hari, sejumlah sel kita akan mati untuk digantikan dengan yang baru..ini kerana sel pon ade kitarannya hidup ye, kebanyakannya 90 hari, sbb tu rambut kita gugur, kulit kita menggelupas. Tisu2 yang rosak seperti bekas parut, rambut2 yang gugur, kuku, memerlukan protein untuk pembentukan semula sebagai sel yang baru dan sihat.

So clear kan? Protein ni makanan sel supaya sel baru yang terhasil sihat dan kuat hehe Atas sebab inilah, setiap customer MyInspiration, Adaa sangat2 cadangkan pengambilan protein bersama vitamin2 yang anda nak beli tuh sebabnya?

Bayangkan sebuah kereta yang dah 'season' hehe atau kata mudahnya kereta dah tua, enjin pon dah outdated, dah lama..agak2 kalo bagi minyak yang mahal dan berkualiti, kereta tuh boleh berubah jadi laju/baru tak? Maybe just improve sikit lah, enjin kurang meragam ke, pergerakan smooth sikit ke..


Daripada duk beli minyak mahal-mahal, tapi performance kereta cuma improve sikit2 je, kan ke lebih elok ganti je dengan kereta baru hehe Baru berbaloi beli minyak mahal kan? 

Macam tu lah juga badan kita. Jika sel kita tak sihat, pengambilan vitamin yang lain mungkin hanya akan memberi kesan yang sedikit. Bukan tak memberi kesan langsung ye, tapi, tidak optimum. Jika mahukan penyerapan vitamin dan zat berlaku dengan lebih effective, pastikan sel2 kita terdiri dari sel yang sihat dan berkualiti :) Caranya, dengan pengambilan protein yg BERKUALITI.

Pilihan Adaa dah tentu ESP. Kenapa?


SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

Kelebihan ESP ini ialah;
    • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
    • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
    • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
    • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
    • indeks glisemik yang rendah  untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah



Jadi, jika inginkan badan yang sihat, mulakan dengan protein! :) Boleh Pm Adaa jika berminat.

* No wonder ESP mcm goreng pisang panas!! Adaa tak pernah keputusan stok ESP dirumah :) Memang berbaloi. 


I'm a Shaklee Independent Distributor

Teras Jernang Bangi
HP No. =017-9329859
Email = adaanoor@ymail.com
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::


No comments:

Post a Comment