Follow Us @soratemplates

Wednesday, April 18, 2012

Get Clean Water Pitcher: Selamatkah air yang kita minum? Perlukah air minuman ditapis?

Akhirnya...berpeluang meng'update' blog setelah 4 hari menyepi..Sabtu lepas masa nak ambil air untuk minum, tetiba perasan lampu pada water filter dah bertukar merah..maksudnye, time to change the cartridge! Tapi kene order dulu..tak senang duduk rasanya bila water filter tak dpt digunakan..huhu yelah, dah terbiasa minum air bertapis kan. So semalam dah dpt cartridge baru, terus tukar..tapi bile nk tukar..huih terkejutnye lah tgk filter tuh..bukan main hitam lagi..




Ha nampak tu..thanx to my husband tolong tukarkan..bayang kan kalo kita gunakan air yg tak bertapis, betapa bahaya nya..meh2 Adaa bagi tgk lagi kekotoran filter ku


Jenama BESTWATER Shaklee


Tu dia....
Memang tak dinafikan bakteria akan mati bila kita didihkan air tp tahukah kita bahawa bahan kimia lain tetap ada? Contohnya plumbum, klorin, merkuri, kadmium..itu semua boleh memberikan kesan jangka panjang pada kita. Adaa ambil contoh klorin. Sejauh mana bahayanya klorin dlm air minuman kita ni?


credit


Walaupun klorin dapat membunuh sesetengah bakteria, tetapi penggunaannya juga memberi kesan kepada kesihatan manusia.

THM (trihalomethane) merupakan sebatian yang terhasil daripada klorin dan asid Humic (bahan reput, racun serangga) yang merupakan agen penyebab kanser (bahan karsinogen)

Kesan-kesan ini mungkin disebabkan oleh pengambilan secara berterusan atau penyerapan kulit. Contohnya apabila kita mencuci beras dengan air biasa, klorin yang terdapat dalam air akan meresapi ke dalam beras.

Hasil kajian menghubungkan produk sampingan klorin dan pengklorinan kepada kanser pundi kencing, hati, perut, rektum dan usus termasuklah:-
·                   penyakit jantung
·                   atherosclerosis (pengerasan salur darah)
·                   anemia (kekurangan sel darah merah)
·                   tekanan darah tinggi, dan
·                   reaksi alahan

Ini pula petikan dari Kelatedaily.com tentang bahaya air berklorin 

Seorang saintis bernama Dr. Herbert Schwartz menulis - "Klorin sangat berbahaya. Ia patut diharamkan!! !!!. Menambah klorin ke dalam air sama seperti memulakan satu bom jangka dan membuatkan kita tua sebelum masanya dengan munculnya bermacam-macam simptom penyakit."

Air paip tidak sekadar mengandungi klorin, tetapi terlalu banyak bahan tercemar terkandung di dalam air dan berpuluh-puluh jenis racun seperti arsenik, ubat gegat, plumbum, raksa dan banyak lagi keladak
daripada baja, racun serangga, racun rumpai dan bahan buangan industri
. Pendeknya, jumlah kompoun yang terdapat di dalam air, secara langsung atau tidak langsung, adalah menghairankan. Di US, lebih 2100 bahan organik dan bukan organik telah dikenal pasti dalam air paip yang disalurkan ke rumah-rumah. Daripada jumlah itu, 190 daripadanya telah disahkan memberi kesan kepada kesihatan.

Penyakit yang datang daripada air tercemar amat banyak!!!!. Telah terbukti akhir-akhir ini, air menjadi salah satu penyebab utama kepada lebih daripada 30 jenis penyakit termasuk barah, asthma, diabetis, bisa tulang dan lain-lain. Untuk menjamin tubuh badan yang sihat, tidak memadai sekadar meminum air yang mencukupi setiap hari, tetapi air tersebut hendaklah berkualiti dan tidak mengandungi bahan-bahan beracun.

Itu baru klorin tuh..belum bahan lain lagi..memang sekarang kita tak nampak kesannya, tetapi jika kite berterusan menggunakan air yang mengandungi bahan berbahaya seperti ini, kesannya, kita yg akan tanggung satu masa nanti. Alam kita pon dah lama sakit, pencemaran disana sini, jadi terpulang pada kita untuk adapt with the situation. Pilihan ada dimana-mana, cuma bergantung pada kita untuk memilih sama ada ingin menggunakan air yg dijamin bersih atau pun tidak. 
Adaa dah buat pilihan. Buktinya tgklah filter ku tuh hehe ini pon air tak kotor sangat nih..tapi keladak nye..uih, dah mcm tar jalan..hehe kalo kawasan yang airnya kuning tuh x tahulah bnyk mana kotorannya.

So untuk yang dah decide nk cari water filter yg affordable, yang harganya cuma beratus..tada!!

 
MEMPERKENALKAN GET CLEAN®  WATER

Get Clean® Water merupakan sistem penurasan air multipaten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.

Get Clean® Water merupakan sistem penuras jag air pertama yang menggunakan blok-karbon yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.

Air yang lebih bersih dan sihat ataupun bumi yang lebih bersih dah sihat?

Sudah tentu kita boleh menikmati semuanya!


Menandingi Jenama Terkemuka yang Lain!

• Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!

• Disahkan dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!

• Disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan -dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.
• Sistem Penuras Jag Air berblok- Karbon Isian Semula yang pertama

Pilihan Bijak!


• Hanya beberapa sen bagi seliter air

• Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak

• Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik 
• Ringan dan mudah dibawa

• Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak

Yang untung nye beli Starter pack ni, dia bagi 3 filter, satu cartridge dpt filter 303 liter air, so ade dua lagi..lama tuh tahan..so bila dah abes 3 filter ni br ganti yang lain. kan ke best tuh, next time just beli cartridge  je. Untuk harga istimewa, pm je Adaa~

I'm a Shaklee Independent Distributor
Teras Jernang Bangi
HP No. =017-9329859
Email = adaanoor@ymail.com
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::


No comments:

Post a Comment