Follow Us @soratemplates

Tuesday, March 13, 2012

Prosante: Rambut gugur? rosak? bercabang? mudah putus?



Last entry Adaa ade share ttg skin care product iaitu Nutriwhite dan Enfuselle..kali ni nak share tentang shampoo pulak..Selalunye Adaa dengar masalah rambut gugur ni daripada ibu2 lepas melahirkan anak..pernah dengar tak orang kata, kalau baby dah start menyembur tuh, get ready jelah mesti rambut ibu bnyk gugur..itu cuma kata2 orang tua2 ye..sebenarnya perubahan hormon prolaktin didalam darah yang menyebabkan keguguran rambut..penyusuan berkait rapat dengan penghasilan hormon prolaktin dan bila hormon ni tinggi, akan menyumbang lah kepada keguguran rambut.. 


Tapi, ade jugak lelaki yang gugur rambut kan? In fact lebih ramai daripada wanita..


credit




Sebenarnya, bnyk faktor yang menyumbang kepada kerosakan rambut, keguguran, rambut tak sihat dan sebagainya. Contohnya stress..stress dpt menyumbang kepada folikel rambut yang lemah, dan kesannya..rambut mudah gugur..sama juga dengan keadaan persekitaran yang tercemar, panas, dengan udara kotornya, air lagi..semua tu menyumbang kepada folikel rambut yang lemah, rambut tak sihat, tu yang bercabang lah, mudah putus lah. 


Ramai juga diantara kita yang terlalu kerap 'buat rambut' hehe rebonding lah, perm lah..colour rambut lah, bleach lah..all those chemicals are not gud for ur hair. Yang paling penting dalam penjagaan rambut adalah scalp nye ye..kalo sihat scalp tuh, sihat jugaklah rambut yang tumbuh..barulah lebat, bersinar..'guna jari pon boleh' hehehe


Selalunya, kalo ade yang dtg bertanyekan tentang rambut gugur, Adaa akan suggest supplement, but if ade budget lebih, boleh juga try shampoo dari Shaklee ni..Kenapa?


credit






Prosante ni bukanlah ubat ke ape ye tapi membantu dengan masalah rambut gugur ni..kire kalau dalaman, kita consume supplement, luarannya guna shampoo pulak.. :)




Inilah dia set hair care Shaklee...nnt in next entry InsyaAllah Adaa share lebih detail fungsi setiap satu tuh ye..


Jom kite tengok sikit apa kata mereka yang dah mencuba:


credit to: mamafaiz



Sekadar nak berkongsi sesuatu yang best....Untuk penjagaan rambut... ini yang saya guna..dah hampir 6 bulan... Shaklee Pro Sante.. Bessttt....
Jom baca fakta2 best tentang Pro Sante ni (info dari website ini)

1.Revitalizing Syampoo
  • Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  • Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
  • Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya.
2.Lightweight Conditioner
  • Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
  • Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
  • Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus
3.Nourishing Scalp Treatment
Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSantĂ© ialahNourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif kami yang paling tinggi. Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
Nak cuba? :)


                                        I'm a Shaklee Independent Distributor

Teras Jernang Bangi
HP No. =017-9329859
Email = adaanoor@ymail.com
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::



No comments:

Post a Comment